Redacció •  Catalunya •  17/08/2017

En Comú Podem demana que Tejerina comparegui al Congrés per la crisi de la fruita de l’os

En Comú Podem ha sol·licitat avui la compareixença de la Ministra d'Agricultura, Isabel García Tejerina, perquè expliqui les solucions que pensa dur a terme el ministeri davant la “profunda crisi” que travessa la fruita de l'os i per què no s'ha declarat ‘pertorbació de mercat’ tal com contempla la normativa Comunitària i s'ha fet en altres ocasions en circumstàncies similars en altres produccions.

En Comú Podem demana que Tejerina comparegui al Congrés per la crisi de la fruita de l’os

Així, el diputat d’En Comú Podem, Jaume Moya, ha explicat que ha demanat la compareixença de la Ministra d’Agricultura “davant la preocupant manca de reacció per fer front a la greu crisi del sector de la fruita dolça, amb especial incidència als productors de Catalunya i Aragó”.

“És urgent la declaració de pertorbació de mercat a la Unió Europea, agreujada pel tancament de les fronteres de Bielorússia, que s’afegeix al veto rus”, ha sentenciat Moya, que, al seu torn, ha recordat que “aquesta mesura, que s’ha aplicat en altres sectors productius com el lleter, pot ajudar a compensar un estat de pèrdues constants que amenacen la supervivència de centenars petites i mitges explotacions agràries”.

En Comú Podem ha anunciat que exigirà a la Ministra d’Agricultura un increment de l’assignació de la quota de retirada de préssec i nectarina. A més, Moya ha assegurat que demanarà a Tejerina que expliqui “detalladament” quines actuacions pensa adoptar des del ministeri i promourà davant la Unió Europea.

En aquest sentit, En Comú Podem defensarà el Pla de reconversió de les plantacions de fruita dolça que el grup va registrar el passat mes de maig a la Comissió d’Agricultura i Alimentació.

En Comú Podem pide que Tejerina comparezca en el Congreso por la crisis de la fruta del hueso

En Comú Podem ha solicitado hoy la comparecencia de la Ministra de Agricultura, Isabel García Tejerina, para que explique las soluciones que piensa llevar a cabo el ministerio ante la “profunda crisis” que atraviesa la fruta del hueso y por qué no se ha declarado ‘perturbación de mercado’ tal y como contempla la normativa Comunitaria y se ha hecho en otras ocasiones en circunstancias similares en otras producciones.

Así, el diputado de En Comú Podem, Jaume Moya, ha explicado que ha pedido la comparecencia de la Ministra de Agricultura “ante la preocupantes carencia de reacción para hacer frente a la grave crisis del sector de la fruta dulce, con especial incidencia a los productores de Catalunya y Aragón”.

“Es urgente la declaración de perturbación de mercado a al Unión Europea, agravada por el cierre de las fronteras de Bielorrusia, que se suma al veto ruso”, ha sentenciado Moya, que, a su vez, ha recordado que “esta medida, que se ha aplicado en otros sectores productivos como el lechero, puede ayudar a compensar un estado de pérdidas constantes que amenazan la supervivencia de centenares pequeñas y medianas explotaciones agrarias”.

En Comú Podem ha anunciado que exigirá a la Ministra de Agricultura un incremento de la asignación de la cuota de retirada de melocotón y nectarina. Además, Moya ha asegurado que pedirá a Tejerina que explique “detalladamente” qué actuaciones piensa adoptar desde el ministerio y promoverá ante la Unión Europea.

En este sentido, En Comú Podem defenderá el Plan de reconversión de las plantaciones de fruta dulce que el grupo registró el pasado mes de mayo en la Comisión de Agricultura y Alimentación.


En Comú Podem /