Redacción •  Catalunya •  14/11/2021

Albiach: “És incomprensible que la Generalitat hagi dedicat el doble d’esforços a l’ampliació de l’aeroport que al Corredor”

  • La presidenta d’En Comú Podem s’ha reunit amb Josep Vicent Boira a València i ha reiterat el compromís de l’espai amb el Corredor mediterrani.
Albiach: “És incomprensible que la Generalitat hagi dedicat el doble d’esforços a l’ampliació de l’aeroport que al Corredor”

Aquest matí, la presidenta d’En Comú Podem al Parlament de Catalunya, Jéssica Albiach, s’ha reunit a València amb Josep Vicent Boira, comissionat del govern de l’estat pel corredor mediterrani. Durant la reunió s’han debatut els aspectes encara pendents en el desplegament del corredor mediterrani, el qual ha destacat que els territoris per on passa l’arc mediterrani absorbeixen el 50% de la població de l’estat espanyol, el 63% del trànsit de mercaderies, el 45% del PIB i més del 50% de l’exportació i del turisme estranger. Albiach ha reiterat el compromís de l’espai amb aquesta infraestructura, que implicaria estalviar-se 900.000 tones de CO2 i desenvoluparia 15.000 llocs de treball vinculats.

La presidenta ha titllat “d’incomprensible” l’absència del govern de la Generalitat en l’acte celebrat aquesta setmana i  ha manifestat la seva decepció pel seu poc compromís amb el projecte; “és incomprensible que la Generalitat hagi dedicat el doble d’esforços a l’ampliació de l’aeroport que al Corredor”. En aquest sentit, s’ha reafirmat en l’aposta pel corredor mediterrani, el qual ha considerat “una prioritat econòmica, política i ecològica per Catalunya” i ha volgut reivindicar l’extensió de la línia al tram Castelló-València i la connexió del corredor amb el Port de Barcelona.

A la reunió, Albiach ha presentat la proposta d’En Comú Podem sobre el desplegament de la xarxa ferroviària nocturna per connectar Barcelona amb 40 ciutats europees. La iniciativa, impulsada per l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i l’Ajuntament d’El Prat, inclou la connexió ferroviària dels aeroports d’El Prat, Girona i Reus, la connexió amb el sud de França i també la connexió de llarg abast amb ciutats de la resta de l’estat i d’Europa, com París, Brussel·les, Amsterdam i Roma.

En aquest mateix sentit, la presidenta va anunciar el passat 5 de novembre a l’acte celebrat a l’estació del nord, la voluntat de promoure un  Gran Acord Nacional per a la Mobilitat que inclogui aquest projecte. “La transformació de la mobilitat ha de ser integral i requereix la participació de tots els actors”, va afirmar i va demanar que “la revolució del tren ha de ser un compromís transversal a tots els pressupostos, als de l’Estat -on hi ha 1.529 milions per a donar una bona empenta als trens- però també als de la Generalitat i als de tots i cada un dels municipis del país”.


Cataluña /  Corredor del Mediterrani /  Valencia /