Redacción •  Memoria Histórica •  27/10/2020

Recuperados 19 cuerpos de fosas comunes en Castelló

La tercera fase de exhumaciones de fosas comunes en Castelló ha recuperado 19 cuerpos de víctimas de la represión franquista de un total de 42 que espera encontrar cuando concluyan los trabajos a mediados de noviembre.

Recuperados 19 cuerpos de fosas comunes en Castelló

El trabajo de exhumaciones de fosas comunes en Castelló continúa y ya se han recuperado 19 cuerpos de la fosa común de Riu Sec de Castelló en la tercera fase de exhumaciones, según informa Joan Pinyana, militante de CGT Castelló. Estos trabajos de exhumación, que se alargarán hasta mediados de noviembre, pretenden recuperar 42 víctimas de la represión franquista.

Joan Pinyana explica que las exhumaciones de la fosa de Riu Sec, que avanzan cada día con la recuperación de nuevas víctimas, se dan “a partir de las investigaciones del Grup per la recerca de la memòria històrica con la colaboración de CGT, que forma parte de éste, junto a la ayuda del voluntariado”. Pinyana destaca que gracias a estas labores “25 familias recuperarán a sus familiares fusilados” y recalca que “los principios de verdad, justicia y reparación, junto a la necesidad social de dignificar a estos luchadores asesinados, marcan la línea de trabajo”.

Recuperats 19 cossos de fosses comunes a Castelló

La tercera fase d’exhumacions de fosses comunes a Castelló ha recuperat 19 cossos de víctimes de la repressió franquista d’un total de 42 que espera trobar quan concloguen els treballs a mitjan novembre.

El treball d’exhumacions de fosses comunes a Castelló continua i ja s’han recuperat 19 cossos de la fossa comuna de Riu Sec de Castelló en la tercera fase d’exhumacions, segons informa Joan Pinyana, militant de CGT Castelló. Aquests treballs d’exhumació, que s’allargaran fins a mitjan novembre, pretenen recuperar 42 víctimes de la repressió franquista.

Joan Pinyana explica que les exhumacions de la fossa de Riu Sec, que avancen cada dia amb la recuperació de noves víctimes, es donen “a partir de les investigacions del Grup per la recerca de la memòria històrica amb la col·laboració de CGT, que forma part d’aquest, al costat de l’ajuda del voluntariat”. Pinyana destaca que gràcies a aquestes labors “25 famílies recuperaran als seus familiars afusellats” i recalca que “els principis de veritat, justícia i reparació, al costat de la necessitat social de dignificar a aquests lluitadors assassinats, marquen la línia de treball”.


fosas /  genocidio franquista /