Redacció •  Catalunya •  28/01/2022

ECP presenta una iniciativa per a garantir l’atenció presencial a les administracions públiques

  • En Comú Podem ha resgistrat una Proposició No de Llei (PNL) per a garantir que «tots els ciutadans i ciutadanes que ho desitgin puguin ser ateses de manera presencial en condicions d’igualtat en totes les administracions públiques d’Espanya«.
ECP presenta una iniciativa per a garantir l’atenció presencial a les administracions públiques

La pandèmia ha col·lapsat l’atenció personalitzada i presencial en moltes administracions públiques i ha obligat la ciutadania a realitzar les seves gestions únicament per la via digital. No obstant això, gairebé 20 milions d’espanyols i espanyoles no tenen competències digitals bàsiques i, per tant, no poden dur a terme els seus tràmits amb les administracions públiques. Aquesta bretxa digital -determinada per factors socioeconòmics, d’edat o de gènere- genera una important cadena de desigualtats que «afecta directament els drets bàsics, recollits i plasmats en la Constitució», exposa la PNL.

En Comú Podem reconeix els beneficis de l’avanç en les gestions electròniques i la millora en la comunicació de les administracions amb la ciutadania, però adverteix que aquest progrés «no pot deixar a ningú enrere». «Fa falta disposar de mecanismes eficaços per a garantir l’accés en igualtat de tots els serveis, tant en aquells relacionats amb els poders públics com en aquells que garanteixin que l’Administració Pública serveix amb objectivitat els interessos generals de tots els ciutadans i ciutadanes», assenyala Joan Mena, diputat d’En Comú Podem que signa la iniciativa.

Per tot això, els Comuns reclamen mesures i reformes de la legislació bàsica perquè l’Administració General de l’Estat i els seus organismes dependents garanteixin que tota la ciutadania pugui ser atesa de manera presencial si així ho desitja. El text, que es debatrà a la Comissió d’Hisenda i Funció Pública, planteja establir també «les exigències mínimes que han de complir les empreses que prestin serveis essencials (entitats bancàries, subministraments d’aigua, electricitat i gas) perquè la ciutadania pugui rebre atenció personalitzada de manera efectiva, especialment els col·lectius en situació de vulnerabilitat.


En Comú Podem /