Cid adverteix els partits catalans que “podem passar dels dimarts socials als dimarts nacionals” si PP i Vox arriben al Govern de l’Estat
El portaveu dels Comuns qüestiona l’equidistància de Junts entre un govern progressista i un de la dreta amb l’extrema dreta: “Feijóo i Abascal no seran equidistants amb Catalunya i el català, venen a acabar amb l’autogovern i la llengua. El PP i VOX són l’adversari de Catalunya”.

El portaveu dels Comuns al Parlament, David Cid, ha advertit avui del risc que suposaria per a Catalunya un govern de PP i Vox a l’Estat, que posaria en perill tant els avenços socials com l’autogovern i la llengua catalana. “Podem passar dels dimarts socials als dimarts nacionals”, ha alertat Cid, en referència al fet que els Consells de Ministres podrien deixar d’estar marcats per l’aprovació de mesures socials i passar a estar protagonitzats pels atacs contra els drets de la ciutadania, Catalunya i les seves institucions.
En aquest sentit, el portaveu ha expressat el rebuig frontal dels Comuns a la proposta d’Alberto Núñez Feijóo d’acabar amb la immersió lingüística. “El català és la llengua pròpia de Catalunya i nosaltres continuarem defensant el model d’immersió lingüística”, ha assegurat, tot recordant que els Comuns van treballar al Parlament per aprovar una llei i un decret que continuen vigents per protegir el model lingüístic català.
Cid també ha interpel·lat directament Junts per Catalunya per la seva equidistància entre un govern progressista i un eventual executiu de PP i Vox. “Com es pot ser equidistant davant d’aquells que volen acabar amb el català i atacar les institucions catalanes?”, s’ha preguntat. El portaveu ha advertit que “Feijóo i Abascal no seran equidistants amb Catalunya i el català” i ha reclamat a les forces de tradició catalanista que tinguin clar que “l’adversari avui de Catalunya es diu PP i Vox, es diu Feijóo i Abascal”.
Suport a la vaga general de l’11N: legítima, necessària i legal
D’altra banda, Cid ha expressat el suport dels Comuns a la vaga general convocada per a l’11 de novembre i ha denunciat els “atacs ferotges” de la patronal contra una mobilització que ha qualificat de “legítima, necessària i legal”.
El portaveu ha assenyalat que les dificultats econòmiques que pateixen milers de famílies responen a dues realitats: l’increment sostingut del preu de l’habitatge i l’estancament dels salaris, mentre els beneficis empresarials han crescut a un ritme tres vegades superior al dels sous. “Els salaris no pugen, i això és responsabilitat directa de la patronal”, ha denunciat.
Cid també s’ha referit a les dades de l’informe d’Oxfam sobre pobresa laboral, que alerta de l’existència de prop de 800.000 persones treballadores en situació de pobresa per l’encariment de l’habitatge i la desigualtat creixent. Davant d’aquesta situació, el portaveu ha reiterat el compromís dels Comuns amb la mobilització: “L’11 de novembre serem als carrers”, i ha defensat la necessitat d’augmentar els salaris, garantir el dret a l’habitatge i posar fre a l’acumulació de riquesa en mans d’uns pocs.
