Redacción •  País Valencià •  19/04/2021

Compromís insta a la retirada de placas conmemorativas con el nombre del condenado Rafael Blasco en la localidad de Fondeguilla

  • «La retirada de estas placas tiene una importante carga simbólica en cuanto a la regeneración democrática del País Valenciano tras el nefasto periodo de gestión del PP».
Compromís insta a la retirada de placas conmemorativas con el nombre del condenado Rafael Blasco en la localidad de Fondeguilla

La portavoz adjunta de Compromís en Les Corts, Mónica Àlvaro, y el diputado Jesús Pla, junto a los concejales de Compromís en Fondeguilla (Plana Baixa) han anunciado que requerirán a la Conselleria de Participación, Transparencia, Cooperación y Calidad Democrática la retirada de placas de inauguración de infraestructuras públicas de esta localidad que aún mantienen el nombre del ex conseller condenado por corrupción Rafael Blasco.

Como recuerdan Àlvaro y Pla «desde que el Botánico llegó a la Generalitat se está procediendo a la retirada de estas placas conmemorativas colocadas por cargos públicos que han sido condenados por sentencia judicial firme por corrupción, delitos contra la hacienda pública y la seguridad social o por delitos contra la administración».

Del ex conseller y ex diputado del PP, Rafael Blasco, condenado por el desvío de ayudas y fraude en la cooperación al Tercer Mundo ya se han retirado varias placas inaugurales de diferentes edificios públicos a lo largo de nuestro territorio.

Según se explica desde Compromís la retirada de estas placas «a mayor gloria de personajes corruptos» fue una iniciativa aprobada por Les Corts en 2015 que tiene una importante carga simbólica en cuanto a la regeneración democrática del País Valenciano tras el nefasto periodo de gestión del PP.

Para los parlamentarios de Compromís «la dificultad de lograr la retirada completa radica en que no existe un registro con el que se pueda tener constancia de las placas que se instalaron ni los nombres que aparecen, por eso cuando tenemos constancia, como en el caso de Fondeguilla, lo trasladamos a la Conselleria para que pueda realizar la correspondiente retirada».

Compromís insta a la retirada de plaques commemoratives amb el nom del condemnat Rafael Blasco en la localitat de Fondeguilla

  • La retirada d’estes plaques té una important càrrega simbòlica en quant a la regeneració democràtica del País Valencià després del nefast període de gestió del PP”.

La portaveu adjunta de Compromís a Les Corts, Mònica Àlvaro, i el diputat Jesús Pla, junt als regidors de Compromís a Fondeguilla (Plana Baixa) han anunciat que requeriran a la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica la retirada de plaques d’inauguració d’infraestructures públiques d’esta localitat que encara mantenen el nom de l’ex conseller condemnat per corrupció Rafael Blasco.

Com recorden Àlvaro i Pla “des què el Botànic arribà a la Generalitat s’està procedint a la retirada d’estes plaques commemoratives col·locades per càrrecs públics que han estat condemnats per sentència judicial ferma per corrupció, delictes contra la hisenda pública i la seguretat social o per delictes contra l’administració”.

De l’ex conseller i ex diputat del PP, Rafael Blasco, condemnat pel desviament d’ajudes i frau en la cooperació al Tercer Món ja s’han retirat vàries plaques inaugurals de diferents edificis públics al llarg del nostre territori.

Segons s’explica des de Compromís la retirada d’estes plaques “a major glòria de personatges corruptes” fou una iniciativa aprovada per Les Corts en 2015 que té una important càrrega simbòlica en quant a la regeneració democràtica del País Valencià després del nefast període de gestió del PP.

Per als parlamentaris de Compromís “la dificultat d’assolir la retirada completa radica en què no existeix un registre amb el qual es puga tindre constància de les plaques que s’instal·laren ni els noms que hi apareixen, per això quan en tenim constància, com en el cas de Fondeguilla, ho traslladem a la Conselleria per a què puga realitzar la corresponent retirada”.


Compromís /