Redacció •  Catalunya •  18/04/2023

Ada Colau: «Barcelona té tota la voluntat de liderar el futur»

L’alcaldessa i candidata de BComú ha participat aquesta tarda a la conferència ‘Reflexionant sobre Barcelona amb Ada Colau’, organitzada pel Cercle d’Economia a la seva seu. L’alcaldessa ha posat en valor les dades econòmiques positives que viu Barcelona després de 8 anys del seu govern i ha demanat als assistents que «exerceixin d’ambaixadors» de la ciutat, ha defensat, perquè «Barcelona té tota la voluntat de liderar el futur».

Ada Colau: «Barcelona té tota la voluntat de liderar el futur»

L’alcaldessa ha recordat els recels inicials que hi havia amb la candidatura de Barcelona en Comú al 2015. «Jo no tenia experiència no només a una institució, sinó tampoc a un partit», ha explicat. Ara, segons les seves paraules, «la ciutat no s’ha aturat, ha resistit», després de dos legislatures amb moltes incerteses. L’alcaldessa ha agraït el to de discussió que sempre ha tingut amb al Cercle «des del respecte i un ànim constructiu», però ha defensat que, gràcies a la gestió dels comuns, «hi ha motius per creure que el model de Barcelona funciona i desmentir discursos catastrofistes que des d’algunes tribunes s’han dit i han estat desmentits», ha reblat.

Colau ha exposat davant els assistents un seguit d’exemples de transformació econòmica que han fet que Barcelona lideri «l’economia del segle XXI» En aquest sentit, la candidata ha descrit l’aportació de l’Ajuntament a aquesta transformació i bones dades econòmiques com «molt activa». L’alcaldessa ha recordat la pujada de la 9a a 6a posició al rànquing World Best City, però també dades positives «del dia a dia». «Estem entre les 20 ciutats més competitives del món. El consum en comerços de la ciutat és avui un 16% superior a fa uns anys i tenim l’atur més baix dels darrers 15 anys amb tot el que ha passat», ha destacat entre d’altres dades.

Un dels elements que Colau ha destacat durant el darrer mandat ha estat la construcció per fi d’una estratègia a escala metropolitana. Ha recordat la seva intervenció a aquest cicle de conferències ara fa 4 anys per les eleccions del 2019 on s’hi va referir i s’ha mostrat orgullosa d’haver aconseguit el Pla Estratègic Metropolità, que passa del concepte de àrea a regió metropolitana: «Malgrat les dificultats de governança que té la institució hem desbloquejat el PDU, hem creat un operador metropolità mixt, que és iniciativa de Barcelona, on posem sòl públic i els operadors privats posen la construcció d’habitatge no social, però sí assequible», ha explicat en qüestió d’habitatge.

«Una ciutat per treballar-hi i per viure-hi»

La qüestió de l’habitatge ha estat un dels punts centrals del debat que Colau ha mantingut amb alguns dels representants del Cercle. «Es pot fer negoci immobiliari, volem col·laborar amb els privats, però amb aquesta idea ètica que no limiti els drets de la ciutadania», ha recordat per parlar de la llei anunciada la setmana passada i la norma de reserva d’un 30% d’habitatges públics a les promocions. «Igual que s’ha de buscar la manera de garantir la cistella de la compra, s’ha de garantir que tothom tingui una casa. Que sigui un negoci equilibrat i tothom guanyi», ha defensat l’alcaldessa.

Durant la seva intervenció Colau ha explicat que la orientació d’aquesta potència econòmica sempre té un sentit d’aconseguir igualtat a les polítiques de Barcelona en Comú. «S’ha de perseguir la cohesió social també com un element de reactivació econòmica», ha recordat. Alguns dels exemples d’intervencions han estat la reforma de l’àrea de La Mercedes a Sant Andreu, el Pla de Barris «i un projecte amb molta feina al darrere: l’àmbit de la Fira com un dels motors econòmics metropolità», he explicat posant en valor el treball conjunt amb totes les administracions.

Colau també ha defensat altres projectes estratègics dels últims anys com la connexió del tramvia per la Diagonal i altre projectes de mobilitat ecològica que han facilitat l’arribada de fons europeus. «La connexió té sentit per molts motius que demostren que és la millor opció per travessar l’avinguda, però el que no té sentit és que hi hagi dos xarxes que ja existeixen desconnectades», ha dit. També, en aquest àmbit, ha recordat els carrils bici i la inversió en transport públic duplicada per l’Ajuntament.


Barcelona en Comú /