Redacción •  Catalunya •  26/01/2022

Más de 2.000 personas reclaman en Barcelona que la UB y el Govern rompan el contrato con Vivotecnia

  • Crece la indignación, y miles de personas reclaman que la Universitat de Barcelona y el Govern de la Generalitat rompan el contrato con Vivotecnia.
  • La Universidad de Barcelona, a través de Parc Científic, ha contratado los servicios del laboratorio Vivotecnia a través de una licitación pública por valor de 255.648,8 euros I.V.A. incluido, para testar un fármaco en 38 cachorros de Beagle durante 28 días.
  • La protesta incluye una recogida de firmas por Change.org que lleva ya más de 400.000 adhesiones.
Más de 2.000 personas reclaman en Barcelona que la UB y el Govern rompan el contrato con Vivotecnia

Comunicado Sindicato de Estudiantes 

El pasado sábado 22 de enero, cientos de jóvenes y trabajadores salimos a las calles de forma contundente para reclamar que la Universitat de Barcelona y el Govern de la Generalitat rompan el escandaloso contrato que tienen firmado con la empresa torturadora de animales Vivotecnia y que supondrá el sacrificio de más de 30 perros beagle.

Después de que ya nos manifestáramos delante del Parque Científico de la UB a mediados de diciembre, en esta ocasión más de 2.000 personas nos hemos concentrado en Plaça Sant Jaume, frente a la Generalitat. En el acto que celebramos señalamos la responsabilidad del Govern: basta de mirar hacia otro lado, ¡basta ya de tanta permisividad con una empresa maltratadora de animales como es Vivotecnia!

El Govern se escuda en que los perros están en las instalaciones de Tres Cantos (Madrid), y que no puede controlar qué se hace allí, pero esta lamentable manera de lavarse las manos no puede esconder que el dinero del contrato con Vivotecnia proviene directamente del erario público y que él es el responsable, con la Consellera Teresa Jordà al frente, de asegurar que la actividad de la UB y el Parque Científico respete los derechos de los animales.

Al finalizar el acto, salimos en manifestación hacia el Rectorado de la UB. Tras la pancarta del Sindicat d’Estudiants “Basta maltrato animal. ¡No al contrato UB-Vivotecnia!”, recorrimos las Ramblas hasta Plaça Catalunya, ocupando las calles y recibiendo saludos de apoyo de los peatones que transitaban y se informaban del caso. Cientos y cientos de gargantas gritábamos “¡Vivotecnia asesinos!” y “¡Cierre total de la empresa criminal!”.

Finalmente, llegamos por Ronda Universitat a la Plaça Universitat-Gran Via, frente al Edificio Histórico de la UB, donde se encuentra el Rectorado. Permanentemente nos dicen que no hay dinero para ofrecer más plazas universitarias, para reducir tasas, o para becas y ayudas, pero sí que hay dinero para regar a las empresas privadas con contratos de miles de euros. ¡No lo aceptamos! Ante el rectorado lo dijimos alto y claro: ¡hay que poner fin ya al contrato con Vivotecnia! ¡La universidad que defendemos es una universidad pública, gratuita y respetuosa con el medio ambiente y el bienestar animal!

Esta segunda movilización ha sido un paso adelante muy positivo en la lucha. En la última semana una indignación masiva estalló por redes sociales y cientos de miles de personas mostraron su descontento, incluyendo una recogida de firmas por Change.org que lleva ya más de 400.000 adhesiones. El Govern y la UB deben escuchar este clamor y poner fin al contrato con Vivotecnia, salvar a los beagle y poner fin a la impunidad de las grandes empresas biotecnológicas y farmacéuticas y su maltrato animal.

¡Ni un euro público para la industria de la tortura! ¡Abajo el contrato de la UB con Vivotecnia!

Èxit de la mobilització contra el maltractament animal: més de 2.000 persones reclamem que la UB i el Govern trenquin el contracte amb Vivotecnia!

El passat dissabte 22 de gener, centenars de joves i treballadores vam sortir als carrers de forma contundent per a reclamar que la Universitat de Barcelona i el Govern de la Generalitat trenquin l’escandalós contracte que tenen signat amb l’empresa torturadora d’animals Vivotecnia i que suposarà el sacrifici de més de 30 gossos beagle.

Després que ja ens manifestéssim davant del Parc Científic de la UB a mitjans de desembre, en aquesta ocasió més de 2.000 persones ens hem concentrat a la plaça Sant Jaume, davant la Generalitat. En l’acte que hi celebràrem vam assenyalar la responsabilitat del Govern: ja n’hi ha prou de mirar cap a una altra banda, prou permissivitat amb una empresa maltractadora d’animals com Vivotecnia!

El Govern s’escuda en el fet que els gossos són a les instal·lacions de Tres Cantos (Madrid), i que no pot controlar què s’hi fa allà, però aquesta manera lamentable de rentar-se les mans no pot amagar que els diners del contracte amb Vivotecnia provenen directament de l’erari públic i que ell n’és el responsable, amb la Consellera Teresa Jordà al capdavant, d’assegurar que l’activitat de la UB i el Parc Científic respecti els drets dels animals.

En acabar l’acte, vam sortir en manifestació cap al Rectorat de la UB. Rere la pancarta del Sindicat d’Estudiants “Prou maltractament animal. No al contracte UB-Vivotecnia!”, vam recórrer les Rambles fins a plaça Catalunya, ocupant els carrers i rebent salutacions de suport dels vianants que hi transitaven i s’informaven del cas. Centenars de goles cridàvem “Vivotecnia assassins!” i “Tancament total a l’empresa criminal!”.

Finalment, vam arribar per Ronda Universitat a la plaça Universitat-Gran Via, davant de l’Edifici Històric de la UB, on hi ha el Rectorat. Permanentment ens diuen que no hi ha diners per oferir més places universitàries, per reduir taxes, o per beques i ajudes, però sí que n’hi ha per regar empreses privades amb contractes de milers d’euros. No ho acceptarem! Davant del rectorat ho vam dir alt i clar: poseu fi al contracte amb Vivotecnia! La universitat que defensem és una universitat pública, gratuïta i respectuosa amb el medi ambient i el benestar animal!

Aquesta segona mobilització ha estat un pas endavant molt positiu en la lluita. En la última setmana una indignació massiva ha esclatat per xarxes socials i centenars de milers de persones han mostrat el seu descontentament, incloent una recollida de signatures per Change.org que porta ja més de 400.000 adhesions. El Govern i la UB han d’escoltar aquest clam i posar fi al contracte amb Vivotecnia, salvar els beagle i posar fi a la impunitat de les grans empreses biotecnològiques i farmacèutiques i el seu maltractament animal.

Ni un euro públic a la indústria de la tortura! A baix el contracte de la UB amb Vivotecnia!


maltrato animal /