Redacció •  Catalunya •  25/04/2023

Ada Colau defensa al primer debat d’alcaldables una baixada de vehicles a l’Eixample

  • La candidata i alcaldessa ha detallat una reducció de 350.000 a 285.000 els vehicles que travessen el districte central de la ciutat a la trobada organitzada per PIMEC.
Ada Colau defensa al primer debat d’alcaldables una baixada de vehicles a l’Eixample

Barcelona lidera l’economia del segle XXI i ho fa de la mà del teixit empresarial de proximitat i regulant un dels sector més importants de la seva economia: el turisme. Això és que l’alcaldessa ha defensat al primer debat electoral de la campanya de les eleccions del 28 de maig organitzat per la patronal PIMEC. Conjuntament amb Ernest Maragall, Jaume Collboni, Xavier Trias i Daniel Sirera, l’acte s’ha celebrat al Born Centre de Cultura i Memòria i la gestió del turisme ha aixecat les intervencions més intenses. Com a resposta a una pregunta d’una de les membres de PIMEC, la candidata ha defensat la regulació dels darrers dos mandats: «S’ha de creure en Barcelona. En els seus veïns i veïnes i per tant limitar creuers i turistes que estan només 4 hores a la ciutat».

Colau ha celebrat que ara són més candidats els que defensen la regulació del turisme. L’important és tenir un model de ciutat, també en aquesta matèria. «I Barcelona el té», ha dit posant com exemples la Copa Amèrica o la decisió de tenir Barcelona com a seu permanent del Mobile World Congress.

En matèria de mobilitat Colau ha anunciat una dada: «L’eixample, que és on passaven més cotxes, avui hem reduït el numero de cotxes de 350.000 vehicles a 285.000». Això ha fet que, segons ha explicat l’alcaldessa, hagi baixat un 30% el numero de partícules contaminant i «ha coincidit amb ús molt gran del transport públic amb rècord de validacions de TMB i Tram al març del 2023», ha afegit. «El trànsit no s’està desplaçant a altres carrers, s’està reduint», ha manifestat.

La candidata ha defensat que l’Ajuntament ha reconegut institucionalment per primera vegada l’organització empresarial de petites i mitjanes empreses i que això «ha posat en valor l’economia de proximitat». «A més, hem revisat la contractació pública i som l’administració que paga més ràpid. En 28 dies», ha afegit durant les intervencions inicials.

«Més habitatge assequible que mai»

La innovació i la creació d’empreses també ha estat una de les preocupacions dels assistents. I, en aquest sentit, Colau ha defensat en un cara a cara amb Collboni: «Jo estic per la creació de llocs de treball que no siguin precaris i tinguin a veure amb sectors cabdals del futur». Per Colau, pel que fa a la innovació «no només cal atraure talent de fóra, sinó retenir al de la nostra ciutat» i per tant, el que hem de fer és aposat per sectors tecnològics que generen ocupació amb bones condicions laborals i llocs estratègics», ha explicat.

Sobre l’habitatge Colau ha reconegut que «queda molt per fer», tot i que ha defensat alhora l’esforç dels darrers mandats des de la corporació municipal. «S’està fent més habitatge assequible que mai canviant la política de sol. En el passat es van fer milers de pisos que van passar a mans privades i això no s’ha de tornar a repetir», ha reblat. L’alcaldessa ha destacat també els acords amb cooperatives i la duplicació del parc públic amb col·laboració público-privada.

«Lideratge, tenir model, saber on vas i buscar les complicitats per portar-ho a terme», ha recomanat Colau en qüestió de mobilitat. L’alcaldessa ha reiterat el rebuig a l’ampliació de l’aeroport i, en canvi, «millorar la connectivitat», amb transports eficients: «Necessitem ja el corredor mediterrani, millores ferroviàries i recuperar l’endarrerit en Rodalies perquè són les infraestructures del futur».


Ada Colau /