Redacción •  Catalunya •  16/06/2016

Xavier Domènech reitera que l’eix ferroviari pel mediterrani “va ser, és i serà una prioritat central de la nostra política d’infraestructures”

En Comú Podem presenta el seu pla d’infraestructures: corredor mediterrani, millora de rodalies i transferència a les comunitats de ports i aeroports

Xavier Domènech reitera que l’eix ferroviari pel mediterrani “va ser, és i serà una prioritat central de la nostra política d’infraestructures”

 
El cap de llista d’En Comú Podem, Xavier Domènech, ha presentat avui els eixos de la política d’infraestructures de la seva candidatura i que se centren en una inversió prioritària en les rodalies i els trens regionals, la transferència de la gestió de ports i aeroports a les comunitats autònomes i l’aposta “absolutament prioritària” pel corredor del mediterrani, en consonància amb l’article que avui Domènech i Pablo Iglesias publiquen en un diari. En aquest sentit, el candidat ha definit el corredor com una prioritat pel govern de canvi que aspiren a aconseguir després del 26J. “El corredor mediterrani pot produir un creixement del PIB, al País Valencià i a Catalunya, de l’entorn del 30%”, ha assenyalat el cap de files d’En Comú Podem, i que una inversió com el corredor mediterrani faria de l’arc mediterrani “una de les zones potencialment més grans de la UE a nivell econòmic”.

Sobre la xarxa de rodalies i regionals, Domènech ha reconegut que està “absolutament antiga i obsoleta”, i que ha estat “abandonada en la inversió pública de transport”, citant la xifra del 10% invertit sobre el total de 10.000 milions previstos en el pla 2008-2015. “Aquesta situació ens sembla intolerable, en tant en quant afecta bàsicament a les classes populars”, ha remarcat el candidat, explicant que la manca d’inversió en rodalies “crea zones d’exclusió” i llastra la sortida de la crisi. És per això que En Comú Podem aposta per fer una “diagnosi” de la situació del sistema ferroviari i invertir-hi per aplicar desenvolupar un model de “sostenibilitat, desenvolupament i vertebració del territori”.

Un altre dels eixos de la política d’infraestructures d’En Comú Podem es refereix a la gestió dels aeroports i els ports. Domènech ha explicat que la seva candidatura es compromet a “transferir la gestió” cap a les comunitats autònomes, amb participació de les ciutats que disposin d’aquestes instal·lacions.
 

 
Domènech respon a Fernández Díaz i a ERC

Per altra banda, Domènech també ha respost al ministre d’Interior en funcions i candidat del PP, Jorge Fernández Díaz, que a RAC1 ha dit que el principal problema de Rodalies són el robatoris de coure: “El problema de les infraestructures es podia pagar amb la caixa B del PP, amb el cas Bárcenas i tota la corrupció del govern més corrupte de l’estat. No crec que estigui en disposició de parlar de robatoris”.

Durant el contacte informatiu, Domènech ha mostrat preocupació pel fet que ERC centri la seva campanya en atacar “un altre partit sobiranista i d’esquerres”. “Sembla que l’únic missatge que tinguin és contra nosaltres quan aquestes eleccions els catalans i catalanes en juguem una cosa central: fer fora el PP i la possibilitat de tenir un govern del canvi que pugui realitzar totes les aspiracions de justícia social, del canvi i del dret a decidir de Catalunya”, ha assegurat el cap de files d’En Comú Podem que veu “incomprensible” que ERC hagi convertit les eleccions en una “obsessió” contra En Comú Podem.


26J /  Catalunya /  elecciones /  eleccions /  En Comú Podem /