Colau deixa l’Ajuntament de Barcelona reivindicant les seves referents feministes i la transformació històrica de la ciutat
- L’alcaldessa de Barcelona 2015-2023 s’ha acomiadat avui del Ple de l’Ajuntament, 10 anys després de fundar BComú i fent balanç de dos mandats on “tot i les pressions, la persecució judicial, les fake news i les querelles ara arxivades, la família de BComú mai no hem llençat la tovallola”.

L’alcaldessa de Barcelona 2015-2023 i fundadora de Barcelona en Comú, Ada Colau, ha assistit avui al seu últim Plenari municipal, on ha rebut missatges de comiat de tots els grups i on ha volgut dedicar la seva última intervenció a agrair el suport i carinyo de la ciutadania a un projecte polític que, després de molts anys sense rumb, a la fi va trobar un model de ciutat per als problemes del segle XXI.
“Tot i les pressions, tot i la persecució judicial, tot i les fake news i les querelles ara arxivades, vull agrair a la família de Barcelona en Comú que mai no hem llençat la tovallola” ha explicat Colau, que ha enfrontat la feina feta durant aquests 8 anys a unes elits “provincianes, mediocres, avaricioses i que només pensen en el benefici a curt termini i es desentenen de les conseqüències de la seva avarícia”.
L’alcaldessa ha volgut també agrair la feina i acompanyament als treballadors i treballadores municipals, però especialment a les treballadores del servei de neteja de l’Ajuntament que, reconeix Colau, no estan tan ben remunerades com haurien i ha demanat posar-hi solució.
En la mateixa línia, l’alcaldessa ha conclòs, emocionada i amb l’aplaudiment de tota la cambra municipal que ha corejat “Alcaldessa”, que són les dones de la ciutat qui l’han inspirada per fer polítiques valentes, antifeixistes i arrelada als barris, en especial la seva mare, present al Plenari, i la seva companya de militància i activisme per l’habitatge, Vanessa Valiño, que pateix un càncer.
La fins ara portaveu, Janet Sanz, que substituirà Colau com a presidenta del grup municipal, ha parlat en nom de Barcelona en Comú al seu torn de paraula volent recordar a Vázquez Montalbán i a Serrat, que van ser la veu del poble d’una década “així com tu, Ada, has estat la veu del poble els últims deu anys i això ningú en aquesta cambra ni enlloc ho pot negar”.
Tal com ha fet l’alcaldessa, Sanz ha volgut també dedicar la seva intervenció a l’estirp de dones que han marcat políticament la ciutat, des de Maria Aurèlia Capmany fins Sonia Rescalvo Zafra, i ha conclòs amb un poema de Mireia Calafell, Estimar és no tenir por de caure, “perquè tu t’has estimat tant Barcelona, Ada, que mai t’has preocupat si queies per ella”.
Relacionado
Información en la que puede confiar:
Reuters, la división de noticias y medios de comunicación de Thomson Reuters, es el mayor proveedor de noticias multimedia del mundo, con un alcance diario de miles de millones de personas en todo el mundo. Suscríbase a nuestro boletín informativo diario gratuito: thomson@reutersmarkets.com
