Redacció •  Catalunya •  31/07/2025

Badalona En Comú Podem denuncia talls de llum de més de 30 hores i exigeix mesures urgents per posar fi a la pobresa energètica

Badalona En Comú Podem denuncia talls de llum de més de 30 hores i exigeix mesures urgents per posar fi a la pobresa energètica

El barri de Sant Roc, un dels més vulnerables socioeconòmicament de Catalunya, ha patit un nou tall de subministrament elèctric que ja supera les 30 hores. El bloc afectat es troba al carrer Alfons XII, en ple cor d’una zona amb un índex socioeconòmic per sota de 50 punts, segons dades de l’Idescat. Badalona En Comú Podem denuncia la gravetat de la situació i la inacció per part del govern municipal de Xavier García Albiol i de la companyia elèctrica Endesa.

«És una vergonya que una empresa com Endesa, que l’any passat va obtenir 1.888 milions d’euros de beneficis –més d’un 150% respecte a l’any anterior–, talli la llum a famílies vulnerables i posi traves als comptadors socials. I mentre, l’alcalde Albiol, que havia promès posar solució amb aquests comptadors, no fa absolutament res», ha denunciat Aïda Llauradó, presidenta del grup municipal de Badalona En Comú Podem.

El grup municipal també recorda que aquest no és un cas aïllat. En les últimes setmanes s’han registrat talls de llum a diversos barris de la ciutat com Lloreda, Sant Crist i Pep Ventura, evidenciant la manca d’inversió i de compromís social d’una empresa amb beneficis escandalosos.

Des d’En Comú Podem s’exigeix una actuació immediata per part de l’Ajuntament de Badalona, la Generalitat de Catalunya i Endesa, per garantir el dret bàsic a l’energia, especialment en barris amb alts índexs de pobresa. També es reclama la recuperació d’un organisme actiu de coordinació i acció al territori, després de la liquidació del Consorci Badalona Sud, sense que s’hagi proposat cap alternativa real.

«El que cal és atacar el problema d’arrel: la pobresa energètica. I això passa per posar comptadors socials i donar suport als veïns des dels Serveis Socials. A més, la policia ha de perseguir qui comet delictes. Exigim solucions reals i no més propaganda», ha afegit Llauradó.

Badalona En Comú Podem ha mostrat el seu suport als veïns i veïnes afectats, i reclama una resposta institucional contundent per protegir els drets bàsics de la ciutadania i garantir la dignitat de tots els barris de la ciutat.


Badalona En Comú /