En Comú Podem acusa Albiol de generar crispació i un carreró sense sortida a Badalona
En Comú Podem considera inacceptable que el PP hagi abandonat l’únic alberg per a persones sense llar, i hagi acabat ocupat un any i mig després pel desbordament de la crisi del B9 a Badalona.
Llauradó exigeix a l’alcalde que deixi de criminalitzar i deixar desemparades a persones sense llar pels carrers i rectifiqui amb solucions coordinades amb la Generalitat.

Badalona En Comú Podem acusa l’alcalde Xavier García Albiol de generar crispació social i un carreró sense sortida a la ciutat arran de la gestió del desallotjament del B9 i de la crisi de sensellarisme que viu Badalona. La formació considera irresponsable que l’alcalde estigui impedint l’allotjament de persones vulnerables a parròquies, i en coordinació amb la Generalitat, provocant por i odi entre el veïnat. “Ara, que l’alcalde expliqui als veïns i veïnes de Sant Crist per què va provocar un desallotjament sense alternatives”, critica la presidenta del grup municipal, Aïda Llauradó.
En Comú Podem considera una vergonya que el govern del PP hagi abandonat l’únic alberg municipal per a persones sense llar, situat a Can Bofí Vell, que ha acabat ocupat un any i mig després del seu tancament com a conseqüència directa del desbordament de la crisi del B9. Llauradó recorda que aquest equipament va ser projectat durant la seva etapa al govern municipal, tot i que va ser inaugurat posteriorment pel PP, i que des del seu tancament per manca de voluntat política, el grup d’En Comú Podem ha presentat reiteradament mocions i propostes per reobrir-lo, denunciant les evasives constants de l’alcalde i del seu equip davant les propostes plantejades.
Albiol crea el problema i el paga la gent #Badalona:
— Aïda Llauradó 🇵🇸 (@AidaLlaurado) December 21, 2025
Criminalitza persones desallotjades, els deixa al carrer i rebutja l’ajuda de Càritas i d’una parròquia amb la Generalitat.
Davant la solidaritat de la gent, ell respon generant por.
Ja n’hi ha prou. El responsable és ell! pic.twitter.com/gqc4YQgfGs
Per aquest motiu, En Comú Podem participarà aquesta tarda a la concentració convocada per entitats a les 18h davant Can Bofí Vell, com a mostra pacífica de rebuig a les polítiques racistes, d’odi i crispació del PP, i exigir l’obertura de l’alberg municipal.
La presidenta del grup municipal, Aïda Llauradó, ha denunciat que “l’alcalde és el responsable d’aquest caos, forçant el desallotjament del B9 amb més de 200 persones sense cap alternativa. Els veïns no mereixen aquesta degradació i aquest caos, i ningú mereix dormir al carrer, i menys en ple hivern i amb episodis de pluja”.
Finalment, Badalona En Comú Podem defensa que la solució al sensellarisme passa per habilitar equipaments públics per fer front a l’emergència habitacional que s’ha provocat. En aquest sentit, la formació insisteix que cal una resposta estructural impulsada i coordinada des de l’Ajuntament de Badalona conjuntament amb la Generalitat de Catalunya, que ha de planificar les polítiques de sensellarisme i aprovar la Llei que està en tràmit parlamentari.
