Redacción •  Catalunya •  23/07/2017

En Comú Podem demana la compareixença de Cristóbal Montoro al Congrés

L'anunci del Govern de suspendre el FLA si la Generalitat destina fons a l'1-O és un atac intolerable a l'autogovern de Catalunya.

En Comú Podem demana la compareixença de Cristóbal Montoro al Congrés

En Comú Podem registrarà dilluns la petició de compareixença del ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, per explicar la mesura anunciada ahir pel Govern de l’estat de suspendre el pagament del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) a Catalunya si el Govern de la Generalitat destina fons a la celebració de l’1-O. La petició es realitzarà a través de la diputació permanent per a que el ministre comparegui a la comissió d’hisenda del Congrés.

El Govern va anunciar ahir després del consell de ministres que demanaria informes setmanals als interventors de les conselleries sobre les despeses de la Generalitat. En cas que es destini alguna partida a l’1-O, congelarà el pagament del FLA a Catalunya. Des d’En Comú Podem considerem que la intervenció financera com a eina política és una agressió intolerable a l’autogovern de Catalunya i un atac als drets nacionals. Per això, sol·licitem la compareixença de Montoro per a que doni explicacions sobre aquestes amenaces.

En Comú Podem pide la comparecencia de Cristóbal Montoro en el Congreso

El anuncio del Gobierno de suspender el FLA si la Generalitat destina fondos al 1-O es un ataque intolerable al autogobierno de Catalunya

En Comú Podem registrará el lunes la petición de comparecencia del ministro de Hacienda, Cristóbal Montoro, para explicar la medida anunciada ayer por el Gobierno del estado de suspender el pago del Fondo de Liquidez Autonómico (FLA) en Catalunya si el Gobierno de la Generalitat destina fondos a la celebración del 1-O. La petición se realizará a través de la diputación permanente para que el ministro comparezca en la comisión de hacienda del Congreso.

El Gobierno anunció ayer tras el Consejo de Ministros que pediría informes semanales a los interventores de las consejerías sobre los gastos de la Generalitat. En caso de que se destine alguna partida al 1-O, congelará el pago del FLA a Catalunya. Desde En Comú Podem consideramos que la intervención financiera como herramienta política es una agresión intolerable al autogobierno de Cataluña y un ataque a los derechos nacionales. Por ello, solicitamos la comparecencia de Montoro para que dé explicaciones sobre estas amenazas.


En Comú Podem /