Salvador Allende será homenajeado en Badalona el próximo 11 de septiembre
L’homenatge tindrà lloc a les 12h a la plaça Salvador Allende de la ciutat, coincidint amb els 51 anys del seu assassinat pel cop d’estat de Pinochet. L’acte l’organitza el Comitè Cívic de Salvador Allende de Badalona, que aplega més de 30 entitats de la ciutat.

Com cada any el Comitè Cívic Salvador Allende de Badalona i les entitats que en formen part commemoren l’onze de setembre, data en què va ser assassinat durant el cop d’estat d’Augusto Pinochet en 1973, la figura del president xilè realitzant un homenatge a la plaça que porta el seu nom a Badalona.
L’acte consistirà en la lectura del manifest per part de la companya, activista xilena i veïna de Badalona Isabella Monsó, la poetessa Nina Salinas ens torna a visitar per llegir uns dels seus poemes, escoltarem diversos fragments de l’últim discurs del president Allende i posteriorment es realitzaran l’ofrena floral i el cant de cançons revolucionàries.
El Comitè Cívic Salvador Allende de Badalona està format per més d’una trentena d’entitats badalonines, entre elles les associacions veïnals de La Salut i Llefià, el Casal d’Amistat amb Cuba de Badalona i diverses entitats socials i partits polítics.