Redacció •  Catalunya •  02/02/2025

S’aprova a proposta de BComú una modificació de crèdit per executar el tramvia en una sola fase fins Francesc Macià

  • Sanz: «El tramvia cohesiona el territori, connecta barris i redueix les desigualtats amb 9 ciutats de l’àrea metropolitana».
S’aprova a proposta de BComú una modificació de crèdit per executar el tramvia en una sola fase fins Francesc Macià

Barcelona en Comú entoma el Plenari del mes de gener abordant les conseqüències que suposa tenir uns pressupostos prorrogats donada la falta de consens i de voluntat d’arribar a acords per part del PSC. Un dels projectes afectats amb aquesta pròrroga és la finalització del tramvia per la Diagonal i, per aquesta raó, Barcelona en Comú ha portat una modificació de crèdit que permeti la licitació del tramvia fins Francesc Macià.

En aquest sentit, la presidenta del grup, Janet Sanz, ha justificat la unió i finalització del tramvia per la Diagonal, ja que “és una infraestructura de sentit comú per als veïns i veïnes de l’Àrea Metropolitana”.

Sanz ha defensat la proposició “per fer arribar d’una vegada per totes el tramvia a Francesc Macià i fer del tramvia una realitat com més aviat millor”, un tramvia que, segons la líder dels comuns i referint-se al govern de Collboni, “se n’avergonyeixen d’inaugurar” referint-se al nou traçat entre Glòries i Verdaguer posat en marxa a finals de l’any 2024 on no va haver-hi cap regidor del govern present.

La finalització del tramvia és un projecte estratègic impulsat des de Barcelona en Comú el darrer mandat, que respon a les prioritats del Pla de Mobilitat Urbana energèticament eficients (PMU) i vinculat als compromisos de descarbonització de la ciutat. Sanz ha defensat que “el tramvia respon a les prioritats de mobilitat i de compromisos de descarbonització perquè no només és una infraestructura de mobilitat sinó que és una eina per garantir una mobilitat sostenible que estalviarà l’entrada de 12.000 vehicles a Barcelona”.

La presidenta dels comuns ha afegit que, a més, “el tramvia també cohesiona el territori, connecta barris i redueix les desigualtats amb 9 ciutats de l’àrea metropolitana”. La finalització i connexió del tramvia pretén facilitar l’accés de tothom a una xarxa de transport públic eficient amb 220.000 usuaris estimats al dia, quan estigui finalitzat.

Cal recordar que, amb la seva última perllongació des de Glòries fins a Verdaguer, les validacions del TramBesòs han augmentat un 30% arribant fins a les 44.000 validacions en dies laborables.


transporte /