Poble Lliure •  Opinión •  21/09/2017

Comunicat de Poble lliure davant l’estat de setge a Catalunya

1.- Els fets d’aquetes darreres hores suposen un salt qualitatiu en l’espiral repressiva de l’estat espanyol contra el poble català. El règim hereu del franquisme mai ha estat una democràcia, i ara ni tan sols s’esforça a semblar-ho.

2.- Amb la persecució dels i les nostres representants polítics i dels nostres treballadors públics, amb l’assalt a les nostres institucions i la violació dels drets fonamentals a la llibertat d’expressió, reunió i associaciació, l’Estat Espanyol ja no té cap mena de legitimitat a Catalunya i l’única actitud possible davant la seva deriva autoritària és la mobilització i la desobediència.

3.- Des de Poble Lliure cridem el conjunt de la societat catalana a la mobilització permanent en defensa i suport dels nostres representants polítics i les nostres institucions. L’enemic no és cap altre que l’estat espanyol hereu del franquisme, els seus gestors i el seu aparell repressiu.

4.- Fem una crida al conjunt de les organitzacions socials a articular de manera coordinada una resposta en forma de mobilització massiva, contundent i pacífica que pugui incloure des de l’ocupació de l’espai públic fins a la Vaga General.

5.- Constatem un cop més que la progressiva feixistització de l’estat espanyol tan sols ens deixa el camí de la unilateralitat. Per això

–    cridem al poble català a mantenir i intensificar la campanya del referèndum i a VOTAR EL PROPER 1 D’OCTUBRE tant sí com no.

–    exigim als nostres representants polítics que compleixin amb el que estableixen les lleis del referèndum i de la transitorietat jurídica, i, per tant declarin la República Catalana Independent tant si el resultat és positiu, com si la repressió impedís físicament exercir el dret democràtic a l’autodeterminació en plenes condicions.

Vivim moments històrics i la República és a les nostres mans.

Recordem les paraules del President Companys, avui més vigents que mai:

“CADASCÚ LA SEU LLOC, I CATALUNYA I LA REPÚBLICA AL COR DE TOTS!”

NO PASSARAN!   SOMRIEU, QUE GUANYAREM!

Barcelona, Païsoso Catalans, 20 de setembre de 2017